Spustit video na pozadí

SLUŽBY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM

SLUŽBY PRO SENIORY

SLUŽBY PRO OSOBY V PŘECHODNÉ KRIZI, OHROŽENÉ DROGOU A ETNICKÉ MENŠINY

SLUŽBY PRO RODINU, DĚTI A MLÁDEŽ

SPOLUPRACUJÍCÍ ORGANIZACE

Městský úřad rozšiřuje tlumočnickou linku pro neslyšící

24. 9. 2018, Autor:Jan Vochomůrka

Městský úřad v Litoměřicích rozšiřuje službu Tichá linka. Dnes zástupci radnice převzali od provozovatelů tlumočnické linky dva tablety. Služba, kterou zavedlo Ministerstvo práce a sociálních věcí, pomáhá neslyšícím v komunikaci při vyřizování úředních záležitostí.

Občané s handicapem mohou využívat Tichou linku již od začátku letošního roku, a to prostřednictvím notebooku umístěného na odboru sociálních věcí a zdravotnictví na Mírovém náměstí. Klient je přímo na úřadě přes počítač dálkově spojen s osobou ovládající znakovou řeč, která následně úředníkovi přetlumočí požadavek, s nímž neslyšící člověk přichází. „Nové tablety budou umístěny do dalších budov úřadu v ulici Pekařské a Topolčianské. Tím se zvýší komfort poskytování služeb,“ uvedl tajemník městského úřadu Milan Čigáš. Město chce i nadále přispívat a pomáhat lidem s jakýmkoli postižením.

V uplynulé době radnice učinila řadu kroků usnadňujících život občanům s handicapem. Orientaci v sociálních službách zlepšuje mobilní aplikace Komplan, kterou je možné stáhnout na všechny typy operačních systémů chytrých telefonů. Dále je přehled sociálních služeb k dispozici také v tištěné podobě (Katalog sociálních služeb města Litoměřice, Mapa sociálních služeb, 5. Komunitní plán sociálních služeb města Litoměřice) nebo na webových stránkách Komunitního plánovaní sociálních služeb Litoměřice. „Geoportál – rozcestník mapových služeb“ přináší přehled mapových aplikací, například kde je ve městě vyhrazené parkovací stání pro osoby se ZTP. Budovy úřadu v Pekařské a Topolčianské ulici jsou plně bezbariérové. V loňském roce k nim přibyla i nová kancelář přímo přístupná z Mírového náměstí. Pro snadné vyřízení svých záležitostí mohou osoby těžce zdravotně postižené požádat zaměstnance na podatelně MěÚ o přivolání příslušného pracovníka, který s nimi situaci na místě vyřeší. „Připravujeme projekt dalších bezbariérových kanceláří, a to poplatky a pokladna, či „Seniorské obálky“, které mají seniorům usnadnit řešení v situaci tísně a ohrožení zdraví nebo života,“ vyjmenoval Milan Čigáš projekty, kterými chce úřad dále rozšiřovat své služby.



Ostatní

Událo se ...

19. 10. 2023 | 13. Divadelní benefice

13. Divadelní benefice
Centrum pro náhradní rodinnou péči ve spolupráci s divadelními soubory a kulturními zařízeními, za finanční podpory města Litoměřice, pořádá 13. Divadelní benfici, jejíž výtěžek bude určen pro rodiny s dětmi v náhradní rodinné péči.

26. 3. 2024 | Kampaň "Místa přátelská seniorům"

Kampaň
Již tradiční kampaň Místa přátelská seniorům připravil Odbor sociálních věcí a zdravotnictví společně se svými partnery i v roce 2024. Kampaně se mohou zúčastnit litoměřičtí senioři starší 60 let. Slavnostní zahájení kampaně proběhne 14. 4. 2024 od 15:30 hodin ...

4. 1. 2024 | Tříkrálová sbírka 2024

Tříkrálová sbírka 2024
Čtyřiadvacátý ročník Tříkrálové sbírky je již v plném proudu. Pokud se Vám dosud zatím nepodařilo koledníky Tříkrálové sbírky potkat v ulicích měst a obcí, využijte možnosti a přijďte 6. 1. 2024 od 18:00 na mši ke cti Tří králů a od ...
© 2022. Všechna práva vyhrazena.